Friday, January 2, 2009

Menarik Bersama ReSpeKs Sepanjang 2008

Assalamu'alaikum...

Saja nak preview balik aktiviti-aktiviti menarik bersama ReSpeKs sepanjang tahun 2008. sikit pengenalan mengenai aku dan ReSpeKs.

Aku mula aktif dalam ReSpeKs kalau tak silap aku akhir tahun 2007. kenal melalui mail-mail yang dihantar oleh Umar Faruqi, Bro DSJKamarul, Junhairi, Mat Rock dan lain-lain otai ReSpeKs dalam banyak yahoogroups. dah dapat banyak mail-mail menarik, aku subscribe.

Masa tu darah perwira tengah panas. politik tengah hot macam lahar gunung berapi. ReSpeKs jadik medan tempat bertekak ideologi (masa tu aku belum jadi blogger). Shah Alam Resque, Carring Mommy, Rio Hirowati tu semua nama-nama yang buat ReSpeKs jadik hot.

Masa tu keahlian kalau tak silap aku tak sampai 10.000 orang.

Lepas PRU12, 09hb. Mac, 2008 secara rasmi aku bukak blog aku http://perisikrakyat.blogspot.com/ (dah padam pun blog ni) dan aktiviti pertama aku dengan ReSpeKs ialah Bowling Amal ReSpeKs di The Curve, Pusat Bandar Damansara.

Gambar dekat bawah lebih kurang, nak tengok yang lain, korang klik dekat [sini].





Lepas Bowling Amal ReSpeKs, aktiviti seterusnya aku tak follow... bz... aktiviti tak rasmi lepas tu ialah sessi santai pekena teh tarik dan jugak ubi rebus bersempena dengan "kempen makan kerepek". pengelola utama kempen makan kerepek iaitu Makcik Rio tak dapat hadir dalam sessi berkenaan sebab sibuk jaga tanaman ubi (masa tu gajah liar tengah mengamuk dekat kebun Makcik Rio)...

Aktiviti santai ni adalah yang pertama yang melibatkan 2 yahoogroups iaitu ReSpeKs dan Perisik Rakyat. group lain tak berani nak buat perjumpaan macam ni... depaa takut dekat ReSpeKs kot... Perisik Rakyat je berani sebab geng-geng Perisik semua kepala batu...kih kih kih...

malas nak cerita panjang... tengok gambar sudahhh... nak tengok gambar lain, macam biase... klik dekat [sini].





Tu lebih kurang aktiviti aku dengan ReSpeKs sepanjang 2008... last aktiviti (yang aku follow) ialah XPDC sekerat jalan (pinjam ayat mu Dyah) ke Gunung Senyum. sebelum tu kalau tak silap aku ada dekat 13 aktiviti (banyak tu) aku tak follow.

Gambar dekat bawah... nak tengok yang lain... macam biasa, klik dekat [sini].





Sebelum tu ada 1 sejarah berlaku dalam ReSpeKs... jangan lupa... ReSpeKs dilanda gelombang Tsunami. sekelip mata hilang...zup zup zup zup zup... hilang... tak tau nak cakap apa... masa tu keahlian mencecah 23.000 ahli. ntah malaun mana ntah hasad dengki, pi hacke abi nye email, pas tu pi padam group ReSpeKs...

Aku dok agak masa tu depa tengah STIM... bila dah STIM, perasaan jahat datang... bila perasaan jahat datang, untuk tambahkan lagi power STIM, depa padam group ReSpeKs... ni oghang panggil STIM bodoh... STIM yang tak de pekdah... biase kalau dah STIM sangat, depa pikiaq pasai benda2 dalam kain, tapi ni STIM pesen lain...

Ntah... yang aku tau, lepas mat STIM tu delete ReSpeKs, ReSpeKs hidup macam biasa... aktiviti pun jalan macam biasa. insya-Allah untuk tahun 2009 kita sama-sama berdoa supaya ReSpeKs bertambah maju jaya. orang cakap kalau niat dan perbuatan tu baik, berkat. ahli tak cecah juta-juta pun tak pe, janji yang ada ni semua aktif.

Aku nak pi wat kerja lain lak... sambung la balik sesape yang rajin... AJK ReSpeKs ada banyak cerita tu... hangpa sambung la... kang aku selang la ngan pantun...

p/s - jangan campur ngan budak-budak kaki STIM... rosak kepala otak...

No comments: